Dagis favoritbloggar

fredag 28 februari 2020

Fluffpuff på äventyr


Fluffpuff har varit på besök hos en andra klassare
på Frennarps Byskola o bad eleverna om
att få ett namn men även få veta sina raser o ålder.

Idag fick jag ett gulligt mail av dem! 😍

Hej Lena!
Hoppas att du mår bra och att allt på hunddagiset är bra. 
Vi har några som är sjuka, men dom blir nog snart friska igen.

Vi har studerat olika hundraser och kommit fram 
till att Gosehunden till största delen är en 
golden retriver och en del samojed-hund. 
Det finns lite inslag av bichon frise´ och chow chow. 

Gosehunden heter Fluffpuff och hon är 2 år gammal.

Ha en bra dag! Vi ses senare!

Vänliga hälsningar från klass 2 på Frennarpsbyskola

Fluffpuff o jag skickade ett mail tillbaka till klassen!

Men hejsan alla!
Fluffpuff hälsar o tackar för sitt fina namn, 
att ni har listat ut vilka raser som är i henne 
o vilken ålder hon har!

Hon blev så glad över ert mail så hon gick 
ut i snön o busade. 😊
För idag på morgonen så snöade det!
Hann ni också vara ute en stund i snön 
innan den försvann?

Tibast hälsar också o tycker att det ska bli 
jätte spännande att träffa alla sina nya kompisar!

Vi ses snart!
//////
Fluffpuff har busat i snön. 😋😏⛄

Tibast passade också på att skriva till klassen.

Tibast här,

Hoppas att Fluffpuff har bett er om att skriva 
ett brev till mig som jag får när jag kommer?

JAG ÄR NYFIKEN,
HUR VILL DU ATT EN BRA KOMPIS SKA VARA?
VAD TYCKER DU ÄR KUL ATT GÖRA MED EN KOMPIS?
HUR KÄNNS DET NÄR DU ÄR MED EN KOMPIS?
HUR KAN DU FÅ EN KOMPIS?
HUR SKA DU VARA MED EN KOMPIS?

Massor av vovvepussar ifrån er nya kompis Tibast!!
Tibast har nedräkning, om 11 dagar ska han få besöka
skolan o klassen o träffa alla sina nya kompisar! 
🙌🐾🐾🐶

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

V 19

Legolas 5 år Vi fortsätter att vårstäda Gräset blir nedklippt I skogen rustas stigarna upp och ny grus läggs på. En tavla med 10 goda vanor ...