Dagis favoritbloggar

tisdag 2 juni 2020

Elsa på skoläventyr

Skynda dig o lyft upp mig!
Fluff Puff väntar på mig!!


Oj så spännande att få åka i Sunes bur o bil! 🚘
Nu är vi framme vi ska bara ta en liten promenad först.
Elsa behöver "gå på toa". 😉💩

Vi väntar lite på skolgården i skuggan.
Vi samlas jämte skolan.
Klassen delas upp i 2 grupper o vi presenteras
o uppdaterar hur det nu var det där 
med att vara tillsammans med en hund.
Vad var det nu igen som man skulle tänka på?
Oj så många kloka saker alla sa!
Elsa satt och var alldeles stum av beundran! 💖
Elsa har sin människobästis Maja med sig, så tryggt!
Och Maja har Elsas lunch med sig i en godisburk. 
😀😂😋
Vilken super picknick det blev med 
så många goa kompisar samlade!
Elsa fick en jätte fin present av sin brevkompis!!! 😍
Han hade gjort den alldeles själv! 
Och det blev så många goa mysiga kelstunder, 
Elsa kommer att minnas detta länge......
Och Elsa fick massor av gott godis!
Som tack fick eleverna massor av 
slemmiga pussar i händerna. 😋😛😘

Maja gav godis till Elsa när det var 
någon som inte ville bli pussad. 😇
Oj det där var extra skönt!!! 😃








Nu tar Elsa en paus o grupp 1 går tillbaka till 
klassrummet medan grupp 2 kommer ut istället.
Elsa passar på att dricka lite vatten.
Titta så många fina leksaker alla har gjort 
till sina brevkompisar! 😲
Elsa o Fluff Puff passar på att pussas lite. 😘😘
Här sitter vi Fluff Puff o jag! /Elsa
Ser ni var Elsa är?
Här på dessa stockar kommer snart 
nästa "gäng" att sitta!!
Äntligen kom de!!!
Nu blir det ännu mer matkulor, klappar o kel!
Vilken toppendag detta blev! 




Mmmm vet du va?
Du är bara så BÄST! 💕



Alltså kan det bli bättre!!!
Jag får ju hur mycket godis (mat) som helst!!!

Vänta måste fånga upp alla smulorna med, 
får inte missa något.
Slurp......



Hörrni innan ni går så måste jag 
bara visa lite vad jag kan!
Titta jag kan "tass". 🐾
Jag kan "snurra runt".

Jag kan "ligg".
Måste göra "tass" en gång till. 😛
Jag kan "dutta nosen" mot en hand.
Åhhh så mysigt att ni är några som 
vill stanna lite extra!

Jaha då gick alla, 
är det sant att alla godisarna tog slut Maja?
Hmmm ok burken är tom.
Du Maja, det var skönt att bara lägga sig här en stund.

Så nu har jag vilat färdigt vad ska vi göra nu?

Jag tror faktiskt att Fluff Puff är lite trött. 
😁😇💤💤
Så många fina leksaker vi ska ta med 
tillbaka till alla dagisvovvarna!
Hej då Frennarps Byskola, Victoria o klass 2!
Tack för denna terminen!
Hoppas att ni nu får en riktigt rolig o mysig sommar!
Vi ses till hösten igen!
När Elsa kom tillbaka till dagiset så gick 
hon o la sig i Rasmus trygga säng. 
Rasmus la hon vid grinden så han 
skulle ligga o vakta åt henne. 
Fluff puff började att läsa alla fina brev direkt!
Hon kunde inte vänta!! 😍
Så duktiga alla har varit!
Och en del har t o m ritat fina teckningar!!
Och titta så många fina leksaker Fluff Puff ska få dela ut!
Alla leksaker har fått en namnlapp 
precis som på julklappar. 🎁
Mer om leksakerna o breven kommer att 
komma på bloggen en annan dag!
Alla vovvarna ska få visa upp sin leksak! 😌

Vi tackar för ett som alltid mysigt besök 
o vi ser fram emot att träffas igen!


Om du trycker på den blå texten så hittar 
du mer blogg länkar om vårt skolprojekt.


Elsa är en petit brabancon

1 kommentar:

V 19

Legolas 5 år Vi fortsätter att vårstäda Gräset blir nedklippt I skogen rustas stigarna upp och ny grus läggs på. En tavla med 10 goda vanor ...