Dagis favoritbloggar

fredag 9 april 2021

Utbildningsdag på Munkagårds gymnasiet

Då var det dags för den 3:e o sista fysiska träffen för 
Med Jenny Wibäck som lärare o Mia o jag har 
varit med som lärarassistenter.
Mia har dessutom upptill också läst hela utbildningen o kan nu 
precis som mig titulera sig som resurshundförare!! 
👌👏👐🙌
Lola, Sune o jag var tidigt på plats för att njuta lite
av Munkas fina strövområden innan vi landade.
Rektorn Christer Allestad var med oss hela fm 
o lyssnade på olika projektredovisningar o 
föreläsningar som de olika eleverna höll i.


Mia var först ut med sin gripande o fina föreläsning på 20 min.

Här är lektionssalen som Lola, Sune o jag boade in oss i 
o ansvarade för under dagen.
Det var här projektredovisningarna hölls.

Mellanmål var uppdukat!
Vilken bredd det var på alla redovisningarna!
Hela gruppen har så många olika yrkesroller, 
arbetar med många olika målgrupper, 
har olika kompetenser o erfarenheter så utbudet 
av projekten blev helt fantastiskt spännande!

Vilka helt underbara individer våra hundar är!
Vilken styrka o kraft de har att göra skillnad!
Vissa gjorde projekt inom äldrevården.

Några arbetade med nyanlända ungdomar 
blandat med IM elever.
Även en 2:a på lågstadiet fick möjlighet att
träffa en hund!!

Hundarna var självklart med oss i klassrummen.



Dagen varvades även med hundträning, Nose Work tävling
o olika minilektioner som eleverna själva höll i.
Jenny hade lyckats schemalägga dagen så 
den blev mycket innehållsrik o effektiv!
Som avslutning innan en rundvandring på skolan
blev det goefika!
Jenny delade ut diplom till alla elever som 
nu kan titulera sig resurshundförare!
Mia fick en present som tack för sina fina insatser.

Sara Andersson (Dogsis) som har varit lärare i 
Nose Work fick även hon en present!
Sara var även min lärare i Nose Work 
då jag gick utbildningen 2015!! 💖
Jag fick detta underbara citronträd!
Tack Jenny! 💝
Mia hade virkat en liten Gnutt till Jenny.
(En liten kopia av en av hennes hundar.)
Maja på dagiset hade, dagen till  ära, gjort denna 
superfina teckning som jag ramade in o slog in 
så alla fick varsitt "examens" paket. 😇🎁
Den blev utnämnd till klassens logga. 🏆
Tack Maja!!! 💟
Doe som är arbetsledare på metallverkstaden,
(Halda/AME, en av mina kollegor)
hade fixat fram dessa handgjorda lyxiga
metallrosor som alla fick med sig! 🌹
Ett litet minne från oss i Halmstad! 💖


Om du trycker på dessa två blåa länkar här nedanför
så kommer du till fler inlägg om Munkadagen! 😉


Bolt vaktar "sitt" (o Mias) diplom. 
Vilket team de har varit under hela utbildningstiden!

2 kommentarer:

  1. Åh vilket fint inlägg! <3
    Tusen tack för allt! Ska bli så oerhört spännande att se vad framtiden nu har att erbjuda! =))
    Kram
    Sofie Hjort

    SvaraRadera
  2. Tack Sofie! <3
    Vi i Halmstad finns om när du vill ta kontakt!
    Stor kram o grattis igen till din fina titel!

    SvaraRadera

V 19

Legolas 5 år Vi fortsätter att vårstäda Gräset blir nedklippt I skogen rustas stigarna upp och ny grus läggs på. En tavla med 10 goda vanor ...