Dagis favoritbloggar

fredag 3 november 2023

I vimlet på dagis

Firar du Halloween?

Ella, 8 år, Cocker spaniel / Pudel 
- Jag myser med min familj.

Sixten, 8 år, Bichon havanais 
- Ja, bara om familjen är med, speciellt min bror Frasse.


Bucky, 4 år, Shetland sheepdog 
- Ja, med mycket godis och inget läskigt bus.


Fuffe, 14 år,
- Halloween, det är bättre än julafton, 
då får man klä ut sig och skrämma folk.


Tror du på spöken?

Bernie, 3 år, Pudel / Bichon havanais / Lhasa apso 
- Såklart! Jag är ju profsonell spökjägare!


Legolas, 4 år, Storpudel 
- Ja, det brukar hända mycket konstigt i skogen


Nisse, 3 år, Shih tzu - Bara när jag ser dem.


Molly, 15 år, Dansk-Svensk gårdshund / Tax 
- Nä, men jag brukar spöka hemma då och då 
så Bernie har något att göra.


Vad tycker du mest om med Halloween?

Maja, 7 år, Labrador retriever 
- Att gå “Bus eller godis” med brorsan.


Bolt, 10 år, Vit herdehund / Golden retriever 
- Fest och godis med familjen.


Tilda, 7 år, Golden retriever / Border collie 
- Fira med familjen och äta godis.


Daisy, 10 år, Shetland sheepdog 
- Godis och ring inte på dörren. Jag öppnar ändå inte.


Siri, 7 år, Mops 
- När det är över så man kan köpa godis för halva priset. 
Men säg inget till mamma och pappa bara.


Brukar du klä ut dig under Halloween?

Milou, 13 år, Italiensk vinthund 
- Nej, jag sysslar inte med sådana barnsligheter. 
Men godiset kan jag ta (inga hårda karameller bara).

Errol, 5 år, Engelsk springer spaniel 
- Jajjamensan! 
De andra dagarna på året brukar jag och mamma 
klä oss i lederhosen och dansa.


Milou S, 4 år, Dvärgpudel 
- Ja, professionell pudelrockande trummis!


Rasmus, 7 år, Cavalier king charles spaniel 
- Ja, jag är alltid fågelskrämma!


Vilda, 3 år, Australian kelpie 
- Selvfølgelig! I år var jag Pølsemannen och min abe var banan!


Bus eller godis?

Vera, 1,5 år, Dvärgpudel - BUS!!


Chilli, 5 år, Bolonka 
- Bus och godis, men man måste borsta tänderna efteråt! 
Annars kommer tandtrollen, säger mamma.


Sune, 4 år, Staffordshire bullterrier - Bus!


Bella, 9 år, Lhasa apso / Shih tzu 
- Jag vill ha godis! Och lite bus…


Lola, 14 år, Staffordshire bullterrier 
- Godis!


Mimmi G, 9 år, Bichon frisé 
- NAM-NAM!!!!


Elsa, 7 år, Petit brabancon - Godis! 
Men pappa brukar konfiskiskera allt jag får och säga 
“Den som spar, han har!”, men jag tror han egentligen äter allt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

V 19

Legolas 5 år Vi fortsätter att vårstäda Gräset blir nedklippt I skogen rustas stigarna upp och ny grus läggs på. En tavla med 10 goda vanor ...