Dagis favoritbloggar

lördag 17 augusti 2019

Chilli fortsätter sin inskolning

Oj det där med promenad med alla kompisar 
är riktigt SPÄNNANDE!!! 

Åhhh kolla kolla Mimmi tittar på mig!!!


Bella är hur häftig som helst! 💞💕💖
Undrar vad jag ska göra för att hon ska SE mig?
Hon tittar inte alls på mig.
Måste klura ut vad hon önskar mest av allt???
HUR vill hon att jag ska vara o 
VAD vill hon att jag ska göra?
Lovar att göra ALLT hon ber om!!!
Bara hon tittar LITE på mig!!!
Kolla, kolla hon tittar upp på Mia!!!
Vad händer om även jag tittar upp på Mia???
Jeeeee en fullträff!!!! 💥💣🙌😜
Nu måste jag koncentrera mig på att klura vad alla vill!
Hmmmm den gör så då händer det........
Så mycket roligt alla har, jag vill också ha lika kul!
HUR ska jag då göra?
Fullträff!!!! 💥
Mia tycker jag är duktig när jag 
går bredvid o tittar på henne!!! 🙌
Oj, oj, är Lola i närheten så gäller det
att visa sig från bästa sidan. 😋
Till skillnad från Bella som ignorerar mig totalt
så är Lola hur tydlig som helst när jag 
inte lyssnar på informationen som jag får.
Fattar!!! 
Hon är ju äldst i gänget o har varit 
med HUR LÄNGE som helst....
Hon är typ en dinosaurie........
Klart att hon då är tydlig med 
vilka spelregler som gäller.
Men hallå, egentligen är det ju hur bra som helst!!
Tror jag gillar även henne. 💕💞💖
Ni vet det där med tydlighet är ju 
hur ärligt som helst!!!
Hon måste ju gilla mig mest av alla 
när hon ens bryr sig! 💘
För VEM gillar inte mig???


Oj så mycket regler att hålla reda på!!
Jag får inte kissa var som helst
o absolut inte på Mia! 😬😳
DET testade jag o det blev inte uppskattat. 😚
MEN jag har kommit på att om jag
kollar in bästa Bella så är hon en
mästare på att visa mig allt hon vet!!

Jag har blivit inbjuden till Bella på hennes rum!!
Ni vet VID, verry imported dog
DET är jag, hmmm eller var det Bella???
He, he, he sak samma........ Eller?
Det är inte bara jag som har upptäckt Bellas 
otroligt fina förmåga att kunna ignorera
mig så totalt att jag bara MÅSTE 
lära mig att förstå vad som gäller.
Ni vet den där nya metodiken Do as i do.
När man härmar varandra.
Bara säger HÄFTIGT!!! 😍
Hmmm Vad gör hon nu???
Det är bra att ha Mia med sig som kan översätta 
o hjälpa mig att förstå Bella lite bättre.
Hämtar liksom upp lite ledtrådar lite här o där 
o VIPS så har jag en klockren sammanfattning!!
Visst är jag SMART!!!
Hur intelligent som helst om jag får säga det själv.



Om Bella lägger sig så lägger även jag mig.
Vad händer då?
Fullträff!!!! 💥
Mia blir jätte glad!!!! 😜
Vilken rolig lek!!! 💖

Åhhhh måste bara bli av med lite tok energi.....








Hmmmm jiiiippiii Mia vill leka med mig!!!
Undrar vad leken går ut på?
Klurar...........
Att bara sitta o titta på Bella är helt 
UNDERBART!!! 💘

Tror att Bella tycker att jag är helt 
FANTASTISK!👌😍

Bäst att titta åt samma håll!!
Kan ju missa viktig information annars.....



Undrar vad hon tänker???
Hon är så himla smart o klok! 💗
Tror att hon vill att jag lägger mig ner en stund.
(Kan ju inte erkänna fullt ut att det tar
lite energi att känna av vad alla vill.)
Viloläge........
Det bästa är att Bella har full koll på
vad som händer, litar 100 på henne.
Hon vaktar o tar hand om "lilla mig".
Bara för det så blev det en så stor 
FULLTRÄFF att vi bytte rum.
Vad inte jag visste var att jag gjorde en 
10 poängare när jag la mig att vila!!! 
Ni vet, vinna högsta vinsten eller nått.
Så då typ "vann" jag att gå vidare "och avancera"
om att lära sig dagiset på bästa sätt.
Med min bästa läromästare Bella!!! 💖
Kolla in henne!!!
Hur BÄST är hon!!
Hmmm hon lägger sig att vila klart 
att även jag ska lägga mig att vila då. 💥

Ni vet väl nu varför jag har en kökshandduk runt magen?
Pinsamt men jag kan bara inte låta bli att kissa
när jag blir lite nervös o inte riktigt vet vad som gäller.
Så jag har fått ett par hemmagjorda "kalsonger". 😏
Men om man ska vända på det...
Hur HÄFTIGT är inte det liksom........ 😜
Jag känner mig VÄLDIGT speciell!! 💪💟
Ett bra sätt att få de andra att titta lite 
extra på FINA mig! ❤
Mia är efter Bella o lite efter Lola en av de BÄSTA!
HON är häftig!
Håller man sig nära henne så händer 
massor av kul saker!
Men precis som med Bella så måste 
jag klura på vad hon VILL.
Vet ni....
Så SPÄNNANDE det är att lära sig att klura!!!
Ni vet som att lägga ett kul pussel,
alla bitarna måste liksom falla på plats.

Ser ni Bella i soffan bakom mig?
Hon ligger ner alltså måste jag göra likadant.


Samtidigt så bara MÅSTE jag kolla in ALLT.






Hörni nu tar jag helg o vi ses snart igen!
// Chilli "the best" 💜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

V 19

Legolas 5 år Vi fortsätter att vårstäda Gräset blir nedklippt I skogen rustas stigarna upp och ny grus läggs på. En tavla med 10 goda vanor ...