Dagis favoritbloggar

fredag 16 augusti 2019

Svea har en händelserik inskolningsdag

Hej bästa Mia så mysigt att träffa dig igen!
Puss, puss, puss.........
Och kram, kram, kram.......
Japp där åkte mamma vad ska vi göra nu???
Åhh vad spännande vi börjar med att gå in.......



Kolla!!! Jag har fått en namnskylt!
Mmmm det ligger godis lite överallt.......

Där var en godis till.......
Hallå där Mia ska vi buuuusa lite......


Va? Viftar jag med svansen i ditt ansikte???
Jag kan sitta i ditt knä???
Okej du öppnar grinden, varför då?
Vi har det ju mysigt här inne.....
Jaha, ska vi gå ut vad ska vi göra då???
Bäst att passa på att kolla runt lite då.
Hmmm konstiga bollar.........
Handdukar........
Det är ju dom vi torkar tassarna på.
Men hallå där nya kompisen!
Oj här var massor av saker.
Ett bytarbord?
Mamma kanske kan hitta något kul till mig här?
Mer handdukar....
 De kanske har gömt något spännande här?
Absolut att vi kan gå ut!!

Åhhh lekhagen känner jag igen, där var det mysigt sist!

Ett, två, tre............
Friiiiii...........




Mia vill du busa med mig?


Kom igen vi ser vem som kan springa snabbast...





Hmmm det händer något där borta, bara kollar lite...
He, he, he jag tror jag var snabbare än dig.........
Yeeeee en socke boll. Så KUL!

En liten vilopaus, men det ser ni inte va? 😂


Åhhhhh du VILL busa.......




Den är min, jag vann den.........
Mmmmm du vet precis vad jag önskar.
Inte helt fel med lite mys.........
Lite mer till vänster, yes PRECIS där!!!
Nu busar vi igen!!!




Busa, pausa, busa, pausa....... 😁😋
Tittut..


Goa mys klappar.......





När det var som roligast........
Men okej då en promenad kan också vara spännande.



Godis, då var jag nog duktig. 😇


Mums, goa godisar ni hade här på dagiset!!
Sitta o bara titta är spännande......
Där inne i skogen bor det rådjur.
Om man är riktigt tyst så kan de kika fram.

Mitt rum!!!
Så gott att dricka vatten när man har varit aktiv.
Hallå där ute vad gör ni alla nya kompisar?
Nu gick Mia för att äta lite lunch.
Bra då kanske hon får lite extra energi
och kan hitta på mer roliga saker till mig!
Jag har det bra här inne på mitt fina rum.
Lena kom istället en stund o äter lunchen hos mig.
Jiiippii jag fick lite godisletning!


Kolla in alla mina kompisar, 
de säger att det är lunchvila nu. 💤💤
Jag får väl göra som de andra gör........
Hmmm dags att byta vatten igen? ❤
Promenad!!!
Med en massa roliga kompisar!!!
Errol o Tilda passar på att pussas......





Tillbaka till mitt rum......
Mys..........














Mmmmm vilket härligt avslut på denna dagen! 
Nu dröjer det några dagar tills jag kommer nästa gång.
Vi ses snart igen!
Gosigt mys från bästa jag!
//Svea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

V 19

Legolas 5 år Vi fortsätter att vårstäda Gräset blir nedklippt I skogen rustas stigarna upp och ny grus läggs på. En tavla med 10 goda vanor ...